ingridherol.blogg.se

Sorg som bleknar

Publicerad 2018-06-27 22:27:00 i Allmänt,

När en människa lämnar jordelivet är det alltid sorgen som dominerar. Det är fullt naturligt.men så småningom kommer sorgen beblandas med något annat. Minnen ovärderliga ögonblick som blandas med skratt värme,ovärderliga ögonblick som utgör grunden hur vi kommer ihåg en människa. Den 6/4 fick jag ett obehaglig samtal, Tommy låg på lasarettet hade fått hjärtstopp. Fruktansvärda dagar följe med oviss utgång. Den 11/4 tog jag bussen till Lund såg ut som du låg och sov vilket du också gjorde men det var en djup sömn. Vi var nära dig allihopa kramade och pussade dig, glömmer aldrig dig kroppsvärme när jag sa hej då till dig. Viskade i ditt öra hej då vi ses inte nu men senare. Tommy du har funnits i mitt liv i över 40 år, en kärleksfullt ömsint o godhjärtad var du. Hade önskat att få se dig o Lisa komma cyklandes på Pärongatan, att få se dig nere i byn eller utanför autohallen. Jag besöker ofta minneslunden för att minnas dig, tack för att du har funnits i mitt liv, ta nu din mor o far, Lena o Anki och runt i husbil där alla som vi mist någon fins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela